Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Sunday, October 11, 2009

pulang dari Kuala Terengganu

Kawan-kawan telah bershopping sakan di Pasar Payang dan juga di Nor Arfa Batik. Aku bersama Tajri dan Matmin biasalah just 'jalang-jalang cari makang'. Sempat merasa nikmat 'durian kunyit' @ 'musang king' sebiji dengan RM38. (2 kg) Nikmat terasa sampai ke malam; panas, pening, bergelora semua ada. Oleh kerana modal tak berapa nak ada, aku hanya melihat warga tua berniaga batu permata. Puluhan penjual keropok jangan ceritalah, lalu sahaja, "abang adik mari beli kerpok leko, rasa dulu sebatang dua.." Rasa-rasanya kenyang perut kerana asyik mencuba keropok lekor yang berlainan tuan. Sendawa entah berapa kali dah.


Kelakar melihat kawan-kawan yang pergi ke Kompleks Nor Arifa Batik. Tengok itu nak beli, tengak sana nak beli. Aku? setakat belilah kain masjid terapung (RM20) adalah. Tapi agak menarik dan cantik dipandang mata. Bagaikan timbul benangnya. Bagi wanita ianya boleh dibuat kain kebaya, bagi lelaki boleh dijadikan baju batik lengan pendek.


Sebelum pulang kami sempat berhenti secara mengejut digerai 007 (direkmen oleh Pengurus Besar TTI) untuk beli keropok leko (pendek) panas lagi. Boleh dimakan secara direbus atau pun digoreng. Tetapi rasa sedikit menyesal, kerana pantai Batu Buruk hanya beberapa meter di belakang Primula beach Ressort dan The Sumai Hotel tetapi tidak berjaya kami injaki. Maklumlah siang berbengkel malam hujan. Yang pasti pantainya memang indah, menarik dan mengasyikkan. Itupun baru tengok dari dalam bas. Jilkalau pergi melepak dipantai, tak taulah mungkin tak mahu pulang ke Bentong.

Kami bergerak pulang dari Kuala Terengganu jam 2.00 petang dan sampai di Bentong jam 9.30 malam manakala kawan-kawan di Kelaja Jaya dalam pukul 10.30 malam Itupun kami tidak ikut Kemaman terus shortcut Bukit Besi, tetapi penuh dengan likuan dan selekoh. Maklumlah lori dan kereta orang kampung banyak. Maka perjalanan menjadi slow. Terima kasih kepada Bas Persiaran Kopetro keran sudi menghantar ke Bandar Bentong, kalau tidak mungkin turun tepi jalan ajelah.

No comments:

Post a Comment