Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Thursday, October 8, 2009

Bahagia..

Bahagia? Apakah yang dimaksudkan oleh bahagia. Mengikut Kamus Tesaurus Bahasa Melayu Dewan 1998 dan kamus lanjutan Federal publications 2003 ianya bermaksud: damai (bebas dari gangguan), riang, sejahtera, makmor, puas hati,sentosa, aman, tenteram, senang, beruntung, selesa (rasa enak dan puas), lega, sakinat. Peaceful and happy. State of being full of contentment, everlasting, cheerfulness.

Mengapa kita nak bahagia? Kadang-kadang orang tak boleh bagitau apa jawapannya. Kerana dia memang nak bahagia. Perkataan bahagia telah merangkumi segala jawapan yang paling lengkap bagi maksud yang pelabagai. Masih ramai tertanya-tanya mengapa tak bahagia sedangkan anda sudah ada semuanya. Bahagia itu sendiri adalah subjektif dan jikalau kesemua erti bahagia diperolehi barulah sebenar-benarnya kita akan berasa bahagia. Menjawab persoalan tersebut, lafaz dengan mulut belum tentu bahagia, kerana hati dan minda sebenarnya yang patut bahagia.

Dan sudah tentulah kebahagian sejati merangkumi kebahagian didunia dan diakhirat.

No comments:

Post a Comment