Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Sunday, October 11, 2009

duit.. duit..

Duit duit dimanakau duit? Duit duit hutang ku membukit. Ada yang kata dollar ada yang panggil baht ada yang panggil pound ada yang panggil Ringgit. Semua itu duit. Orang dah berkata, no money no talk. Ada duit abg disayang, tak de duit abg terbang. Ada duit semua jadi. Duit segala-galanya duit tetapi awas jangan jadi hamba duit. Semua orang susah bila tak de duit. Ada duit hala ada duit haram. Orang Cina cakap tak de hal janji wang, tak kira itu halal ka.. haram ka.. janji ada wang. kalau mahu cepat kaya pi main skim cepat kaya tapi awas kalau kena kapor jangan menyesal kemudian hari. Orang kata pinjam dengan Along cepat dapat tapi sakit mau bayar. Orang kata pinjam ngan chetti puas hati, tapi awas dia datang minta kalu, jangan pulak cabut lari. Paling-paling tidak dan selamat, pinjamlah pada koperasi. he he

Tak apalah wang ke, duit ke, money ke semua tu sama sahaja. Pandai-pandailah jimat wang. Bagi yang tiada buatlah cara yang tiada. Bukan duit penyebab segalanya. Jangan kerana duit kita putus sahabat. Jangan kerana duit kita boleh membanggakan diri. Ingatlah duit tidak boleh dibawa mati. Ingat jangan harus dilupakan fakta ini sebahagian wanita dan lelaki hancur kerana DUit. Dunia bergelora kerana duIT. Nak makan pakai pun perlu ada duit maka pandai-pandai cari duit halal dan menguruskan duit. Jangan biarkan duit menguruskan kita.

No comments:

Post a Comment