Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Friday, October 9, 2009

dari Bentong ke Kemaman ke Kuala Terengganu

Sebentar tadi baru sahaja sampai di Hotel Sumai di Kuala Terengganu jam 5.45 petang. Sebuah hotel baru bersebelahan dengan Hotel Primula Beach Resort. Bilik 701 (apartment suite). Mengadap laut lepas. Best, tenang dan nyaman. Suasana redup dan mendung disertai dengan rintik-rintik dan kekadang renyai. Ibarat hujan petang tetapi langit masih cerah. Jumpa kenkawan lama dalam bas, bersembang sampai tak terasa jauhnya jarak Bentong dengan Kuala Terengganu. Berhenti di R&R Maran untuk melepaskan hajat. Sampai di Kemaman, kami berhenti Sholat Jumaat dan makan tengahari sebelum meneruskan perjalanan.

Agak lama tidak melalui jalan pantai, tetapi pemandangan masih mengasyikkan walaupun bas bergerak dengan laju. Sempat juga menjeling ke kiri kanan jalan. Didalam hati berkata, Terengganu pesat membangun kalau nak dibandingkan dengan Pahang. Terasa macam nak berhenti je kat situ nak lepak-lepak kat pantai. Sesampai je kat hotel welcome drink telah tersedia, apalagi basahkan tekak sebelum naik ke bilik untuk rehat seketika

No comments:

Post a Comment