Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Sunday, October 18, 2009

hargailah masa depanmu..

Jika direnung-renungkan masa yang telah pergi aku akan menyesal seumur hidupku kerana membiarkan ianya pergi tak kembali, pergi tak berganti, pergi tak terulang kembali seolah-olah ia pergi tanpa nesan. Jika aku menitiskan air mata darah sekalipun, ianya mustahil akan datang kembali. Masa yang telah terlepas tidak boleh digamit semula.
Jadi, apa harus kita lakukan? Jangan ulangi kesilapan lalu. Cuba baiki diri dalam apa jua aspek kehidupan. Berjanjilah kepada diri, jangan ulangi kesilapan, jangan diungkit perkara lepas, jangan ditangisi kepemergian masa lampau, jangan diungkit cerita semalam. Andaikata ianya menyakitkan hari biarkan, biarkan ia pergi. Andaikata ianya menusuk kalbu biarkan ia bersemadi. Andaikata ianya menambahkahkan kecelaruan minda biarkan ia berlalu. Biarkan... relakan.
Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian; kecuali oranq-orang yang beriman dan beramal solleh dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar.
Oleh itu jangan biarkan diri diperangkap oleh masa. Maka rancanglah, jadualkanlah, kuasailah masa. Buatlah sesuatu demi masa depanmu. Jangan biarkan dirimu menjadikan hamba masa. Jangan jadikan dirimu seperti aku. Jangan kau relakan dirimu dari mengikuti jejak langkahku yang telah membazirkan masa sekian lama. Hargailah masa mu.....

No comments:

Post a Comment