Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Wednesday, October 7, 2009

Bisikan liar..nafsu lawan akal

Sudah kukatakan dahulu lagi. Jangan berpaut pada dahan yang rapuh. Jangan percaya pada khabar-khabar angin. Jangan percaya sekalipun cable sebesar peha. Engkau ni sentiasa dipermainkan, engkau sentiasa menjadi mangsa. Engkau ni baik sangat. Masih terngiang-ngiang ungkapan kata akal kepada nafsu. Apa yang engkau dapat? Bukankah pernah kukatakan engkau bila perlu dicari, bila tak diperlukan bye bye baby. Apa yang engkau dapat. Sekalipun cable besar peha jika mereka tidak mahu tolong, tak usahlah engkau melolong sana sini. Hentikanlah. Bukankah, sudah kukatakan buat baik berpada-pada, buat jahat jangan sekali. Engkau tak tahu apa yang ada dalam rencah kerjaya dan kehidupan masa hadapanmu. Penuh likuan penuh ranjau.

Usah diharap budinya orang, kelak kita akan kecundang. Usah diharap janji kata, kelak binasa jiwa merana. Usah diharap bantu simpati, kelak jiwa sakit hati, usah dikenang perkara silam, kelak membuat fikiran kelam, usah diharap bantuan orang, kelak nanti dicaci orang, usah menaruh harapan menggunung, kelak sakit badan menanggung, usah diharap balasan budi, kelak sengsara sampai mati, usah ditangisi perkara terjadi, kelak menyesal setiap hari, usah mengharap pada yang tak pasti, kelak diibarat meroyan sendiri.

Lain kali, dengar! dengar!

Jangan percaya, kata-kata manis umpama gula. jangan cepat terpedaya dengan janji manis ditepi bibir. Selagi tiada black and white janganlah buat andaian sendiri. Cukuplah....dengarlah nasihat diri dan jangan ikut sangat kata hati.

Selepas ini pandai-pandailah berdikari.. Percaya pada diri sendiri dan berusahalah serta bertawakkalah.

No comments:

Post a Comment