Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Wednesday, September 30, 2009

Jangan bersedih

Salam ceria salam 1 Malaysia. Sesukar mana kehidupan kita, sesedih mana hati kita, seduka mana perasaan kita jawapannya be happy don't worry. Abaikan segala persoalan yang selalu menghantui minda kita. Bawak bertenang seketika. Tarik nafas tinggi-tinggi dan lepas. Bak kata orang ambil masa seminit dua untuk mengosongkan minda kita. Tak percaya cubalah. lagi bagus kalau dapat merenung keindahan alam terutama pepohon dan rimbunan yang hijau bagi menghilangkan stress dan tekanan mata kita. Jikalau ada kolam ikan ke air pancut ke lagi bagus..

Suka atau tidak suka kita kena terus lalui hidup ini. Mungkin sukar untuk mendapat kebahagian yang diingini ataupun dikecapi. Never give-up. Banyak buku-buku dipasaran bagi menaikkan kembali semangat dan motivasi serta jati diri diri. Jangan biarkan diri kita dibelenggu keresahan yang tak menentu. Yang tidak tahu hujung pangkalnya. Jadikan masa terluang itu menyeronokkan, jangan fikir benda-benda yang bukan-bukan. Thingking positive. Sibuk-sibukkan diri agar anda tidak lagi bersedih, tension dan mengelamun. Jangan lupa berdoa pada NYA. Jikalau anda cuba senyum pada diri anda nescaya anda akan ceria tetapi iika anda muncung pada diri anda sendiri, keluarga atau rakan maka hidup anda akan tetap muncung. Silap-silap leh sangkut hanger he he he he. Jangan terlalu ikutkan hati nanti mati dan jangan terlalu ikutkan rasa nanti binasa.

No comments:

Post a Comment