Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Monday, November 23, 2009

singgah di Elektriksola.

Kebetulan aku singgah di Elektriksola kerana menemankan rakan seperjuangan atas tugas rasmi disana. Kelihatan warga kerja berpakaian warna merun. Warna korporat EM (Elektriksola (M) Sdn Bhg) Terasa seolah-olah berada diluar negara kerana kenyamanan udara dan kebersihan persekitarannya. Kantin yang tersergam indah dan ceria jauh lebih baik dari starbucks atau kopitiam. Pelbagai pilihan makan tersedia kalah hotel 3 @ 4 bintang. Tahniah buat Elektriksola.

Bukan lawatan kerja ke sini telah mengingatkan aku kepada Kobe Cooper (M) Sdn Bhd kilang tempatku bekerja dahulu sebelum berpindah organisasi. Hampir sama persekitaran kerja dengan EM. Teringat zaman bawak forklif dan susun-susun kotak. Pernah repair machine AB dan Chiyoda. Tetapi itu semua tinggal kenangan. Yang aku kagum, apabila bercerita tentang syarikat swasta ni ialah tentang keselamatan, kebersihan, disiplin dan ketekunan mereka. Selagi tak berbunyi siren rehat, maka mereka tetap terus bekerja. Tetap berbangga dengan budaya kerja mereka. Alangkah baiknya jika budaya kerja dan budaya ilmu dapat diserapakan ke dalam organisasi ku.

No comments:

Post a Comment