Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Tuesday, November 10, 2009

sekadar peringatan dan luahan

Salam siber buat semua. Kekadang kita rasa selesa apabila berada disuatu tempat dalam tempoh yang agak lama. Manakah tidak kerana kita telah membiasakan diri dan telah berada di zon selesa. Namun ini semua tidak akan kekal lama. Kelak pasti sampai masa kita terpaksa atau dipaksa berhijrah juga berdasarkan faktor-faktor kerjaya dan persekitaran. Kadang-kadang rasa beruntung untuk bernaung dibawah kerajaan Negeri dimana kita tidak perlu pindah atau diarahkan pindah atau bertukar sesuka hati. Namun hakikat ini berbeza apabila kita berada dibawah naungan kerajaan Persekutuan dimana kita telah akujanji bahawa sampai masa dan ketika apabila diarahkan kita terpaksa akur. Suka atau tidak suka itulah hakikatnya. Kita tiada pilihan. Jesteru itu beberapa petua untuk tidak ditukarkan atau dipindah adalah seperti berikut:

Sentiasa menjaga hati seseorang pemimpin. Bukan bermaksud membodek atau lain maksud. Kekadang ini terpaksa anda lakukan. Apa yang mampu kita buat. Kita hanya mentimun mereka diibarat durian.

Sentiasa dan kerap bertanya khabar samada melalui handphone, Yahoo Messenger, email dan sebagainya.

Tidak melakukan perkara-perkara yang mengejutkan atau melebihi daripada seseorang pemimipin.

Jangan sesekali terpijak ekor kucing kelak kucing tersebut akan melompat, menerkam dan mengamuk. Gunakanlah budi bicara sebaik mungkin.

Wang ringgit juga terpaksa dikeluarkan demi menjaga semua ini. walaupun hakikatnya kita memang tak berapa nak ada. Tetapi jangan sampai mengadaikan maruah diri dan kerjaya.

Yang terbaik duduk diam-diam tanpa glamour.

Apa yang pasti kita dikehendaki sentiasa berdoa agar diri serta keluarga dilindungi dari anasir negetif dan hasad dengki manusia serta godaan syaitan dan iblis.

Kurangkan bercakap dan memberikan kenyataan kelak takut-takut atau dikhuatiri setiap perkataan yang dilontarkan akan disalah mengertikan oleh sesetengah pihak.

Jangan terlalu taksub kepada pihak tertentu agar kita tidak dicop sebagai orang kuat lawan kepada pemimpin kita.

Jangan sesekali kita melawan atau memberontak bukan didalam forum atau tempat yang sesuai kelak diri binasa. Kes 3 -4 tahun kebelakang akan menjadi senjata kepada orang-orang tertentu.

No comments:

Post a Comment