Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Sunday, November 15, 2009

Kalau malas ketawa...senyum pun jadi lah....

Cerita 1

Suami : Kenapa Sayang menangis?
Isteri: Saya telah baca sebuah buku. Sad endinglah bang..
Suami : Buku apa yang sayang baca tu..?
Isteri: Buku bank abanglah..
Suami: owh..

Cerita 2

Ada kesah seorang lelaki datang ke sebuah rumah untuk meminta derma. Derma untuk rumah orang-orang tua katanya. Kebtulan kat rumah tu adalah budak kecil. Budak itu pun terus membuka pintu.
Budak : Derma ape bang?
lelaki : Derma untuk rumah orang-orang tua. Adik ada apa-apa untuk didermakan?
budak : Ada..nanti jap. Saya ambilkan atuk saya.
lelaki : ?????

Cerita 3

Seorang Tok Batin baru membeli motorsikal Honda dan kebetulan pada jalan pulang terserempak dengan kawanya yang ingin menumpang, lalu ditumpangkan kawannya itu. Dalam perjalanan kawannya merasakan Tok Batin hanya mengunakan gear 1 sahaja lalu bertanyalah kawanya itu,

Kawan Tok Batin : Kenapak kamu hanya pakai gear 1 sahaja.
Tok Batin : Kalau rosak 1 gear ada 2 lagi gear.
Kawan Tok Batin : ????????

Cerita 4

Seorang posmen yang datang menghantar surat seperti biasa;
Posmen : ' Assalamualaikum '
Sameon :' Walaikumsalam '
Posmen :' Ni rumah encik Sameon ye?
Samen :' Ya ini rumah saya'
Posmen: ' Poning kepala saya mencari alamat rumah encik ni '
Sameon : ' Buat susah aje encik nie! Apsal tak pos aje?'

Cerita5

Tunang Bedul , Markonah, menelefonnya untuk memutuskan pertunangan mereka.
Bedul : Mengapa?
Markonah : Saya dah bosan ngan awak. Saya dah ada teman baru. Sebelum tu awak mesti kembalikan semua gambar saya. Tolonglah.
Bedul : Ok. boleh saja. Tapi saya tak ingatlah yang mana satu gambar awak, Nanti awak pilihlah sendiri. Yang selebihnya kembalikan kepada saya.
Markonah : Erkkkkkk.... .... Benci .........

Cerita 6

Terdapat 3 orang sahabat menaiki motor Modenas dan ditahan polis trafik. Namun pemandu dan pembonceng motor tersebut tidak berhenti. Sambil berkata, '"Sorry lah Tok! dan tak muat, Kami dah bertiga. Kalau campur Tok jadi berempat"

Cerita 7

Kesah Orang Asli Dan Polis di sebuah perkampungan lama di Batang Padang.
orang asli : selamat pagi encik
polis : selamat pagi..
polis : apa hal
orang asli : saya ni.. nak buat repot encik!
polis : fasal apa tu?
orang asli : kawan saya di baham harimau pagi tadi encik!
polis : pukul berapa
orang asli : dia tak pukul, terus terkam je..
polis : habis?
orang asli : tak habis encik, tinggal kepala je..

Kesah 8

Sebaik sahaja mengambil tempat duduk di ruang menunggu sebuah klinik, Abu terpandang Raju sedang menangis teresak-esak. Dia segera mendekati Raju.
Abu : Kenapa menangis?
Raju : Saya datang untuk ujian darah.
Abu : Awak takut ke?
Raju: Bukan itu sebabnya. Semasa ujian darah dijalankan, mereka telah terpotong jari saya.
(Mendengarkan penjelasan Abu, tiba-tiba Raju menangis.)
Abu : Eh, kenapa pula awak menangis?
Raju : Tak dalah saya datang mau ujian air kencing...

Kesah 9

Seorang pegawai polis masuk ke bilik mayat sebuah hospital untuk menyiasat punca kematian tiga lelaki sekaligus. Selepas memeriksa mayat-mayat itu, dia bertanya kepada penjaga bilik mayat berkenaan.
Polis : Mengapa ketiga-tiga mayat tersenyum?
Penjaga : Lelaki pertama sedang bersanding, apabila tiba-tiba diserang strok. Lelaki kedua pula khabarnya menang loteri dan mati serangan sakit jantung manakala yg ketiga disambar petir.
Polis : Hah! Kenapa disambar petir pun tersenyum?
Penjaga : Masa tu dia ingat orang sedang ambil gambarnya...

ha.ha.ha.ha.ha..........jangan ketawa lebih-lebih nanti mati dalam ketawa.

No comments:

Post a Comment