Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Tuesday, November 24, 2009

masih ingat pada teman..

Teman dikaulah tempat ku bercerita sepanjang hari, setiap masa dan ketika. Aku masih perlu untuk bercerita dan berkomunikasi. Walaupun tindakan ku ini kadangkala agak tersimpang dari yang sepatutnya. Bukankah perempuan diciptakan untuk lelaki dan isteri diciptakan untuk suami. Oleh itu ikatan kukuh dan sah membolehkan apa sahaja dilakukan. Tidaklah salah rasa untuk bercerita tentang masalah pada orang yang kita sayang atau percaya sekalipun ianya bukan isteri/suami kita. Kerana adakalanya si suami/si isteri tidak akan faham dan tidak pernah nak mengerti tentang sesuatu topik. Bukan bertujuan untuk membelakangkan mereka. Ada kalanya pabila teringat akan dikau, walaupun diibaratkan seperti cinta terlarang namun aku tidak boleh menipu atau membohongi diri ini bahawa aku sentiasa mengingati kalian. Cuma keadaan dan situasi yang berbeza iaitu ketuka sunyi, ketika bermasalah, ketika malam mencari, ketika hujan, ketika dingin melanda, ketika terlihat foto, ketika duduk depan PC, ketika dipejabat dan kekadang ketika dalam bilik air. (haa..itu gang setan la pulak).

Adalah bohong jika mengatakan diri ini tidak pernah ingat akan diri kalian. Kalian sentiasa dihati, namun kedudukan itu yang membuatkan aku tidak pasti. Perasan bercampur baur, rasa bersalah, rasa keinginan tinggi, rasa takut, rasa sensitif dan pelbagai lagi. Pendek kata halangan seperti kejauhan jarak, keadaan masa dan keluarga.

Dulu pun pujangga pernah berkata 'kekasihku milik orang', 'kekasihku suami/isteri orang.. buat hatiku suami/isteri orang'. Pernah juga ku berkata pada diri 'kenapalah aku dilahirkan cepat, kalau tak mungkin kita akan bercouple sekarang' itu antara kata-kata nakal yang pernah ku lemparkan.


No comments:

Post a Comment