Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Sunday, January 31, 2010

dunia ping pong ku

31hb Jan 2010- Celik mata je teringat ping pong. Capai peralatan terus pergi ke bilik kecil dewan serbaguna terus training. 'ketuk' 'ketak' bunyi bola ping pong. Dalam masa yang sama otak berfikir tentang muslihat permainan ping pong. Satu sukan yang penuh dengan 1001 taktikal game. Kalau nak maju kenalah training sendiri sekurang-kuranya kena ada extra ordinary daripada orang lain. Lagipun Tournement Men3 (5-7 Feb) dan Bentong Open (13 Mac) semakin hampir. Aku ni biasalah, nak dikatakan profesional jauh lagi, nak dikatakan amatur bermain dah lama. Biasalah aku ni bukan pemain ping pong yang mengalami basic game yang betul just ikut-ikut lama kelamahan menjadi biasa. Bila 'start' game baru tau setakat mana kemampuan kita.
Untuk makluman buat masa ini aku menggunakan getah "Xiom Yanus DF' dan 'Blade Avalox'. Getah yang aku guna ni adalah rekmen dari Engku Ali (Malaysian Players OKU). Manakala blade (papan ping pong) adalah buatan sweeden untuk kegunaan National China Team.
Hari ini latihan dilebihkan, dari pukul 12 sehingga 7 malam. Berhenti seketika untuk sholat dan lap-lap badan sahaja. Yang hairan bin ajaib semasa latihan tak penat tetapi apabila selesai barulah terasa sengal-sengal badan. Tetapi yang palin ajaib, bangun sahaja pagi-pagi badan rasa ringan, sihat dan segar.

No comments:

Post a Comment