Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Sunday, January 31, 2010

Sahabtku Zul berpindah

30 hb Jan 2010 - Sempat membantu Zulkurnai pindah barang ke dalam lori. Walaupun lori hanya kecil namun barangan beliau padat. Kebetulan pada hari itu, aku tidak kemana-mana, selalunya asyik sibuk je. Nak mengangkat barangan yang berat-berat tu al-maklumlah, pinggang nak pakai lama. Sekadar tunjuk muka dan bantu yang ringan-ringan sahajalah. Al hamdulillah kawan-kawan pun faham dengan keadaan aku. Rasa meriah pulak. Bukan rasa meriah nak 'menghalau' Zul, tidak! Bukan itu maksud ku, tetapi meriah pabila ramai yang datang membantu termasuk anak-anak dan kaum ibu. Tidak terasa sedih malahan suasana itu yang membuatkan kita lebih meriah dan ceria. Kami terasa sangat akan kehilangan beliau di Taman Bukit Chamang.
Penat lelah sedikit terubat dengan selingan 'jokes' oleh Jo dan Salleh. Boleh dikata semua hadir kecuali Asnari, Ammy dan Ruseele. Yang semua hadir dengan membanting tulang, menyediakan makan minum, pak mandor dan sebagainya. Yang pasti aku tidak mampu untuk mebantu secara 'berlebih-lebih' memandkan keadaan pinggangku masih dalam keadaan belum pulih sepenuhnya. Anak-anak pun satu masa inilah nak berlari sana sini tunjuk skill masing-masing. Apa boleh buat itulah zaman kanak-kanak yang tidak kenal erti penat lelah, semuannya indah. Hanya yang depa tau bermain dan 'bergumbira'.


Apa yang menariknya 'medan tempur' tetap menjadi perhatian kami yang sedang bertungkus lumus. Hilang penat seketika. Boleh tahan Zul ni. Hampir 5 -6 'medan tempur' yang turun naik lori. Yang pasti kepada Zul selamat berpindah ke tempat baru dan kenang kami dalam doa kalian.


Sempat lagi berposing tu: Zul kanan sekali.
Dari kiri: Mek Nah, Ema, Maziah, Normala & Kak Nor (Isteri Ishak)
Duduk dari kiri : Zah dan Kak Nor (isteri Salleh)

No comments:

Post a Comment