Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Wednesday, January 27, 2010

kekadang bosan kekadang seronok

Kekadang rasa bosan yang teramat sangat dengan kerja seharian. Kekadang saya seronok sangat. Mengapa yer? Entahlah tak dapat memberi jawapan yang sewajarnya. Kenapa aku berkata sedemikian? Ialah bosan kerana kekadang kerja-kerja kita tidak dihargai walaupun kita mengabadikan diri terhadap kerja dari celik mata sampai tengah malam. Kekadang disuruh buat benda yang sama berulang kali. Kadang-kadang mahu edit/ubah perkara yang kecil-kecilan dan teknikal sahaja. Kekadang terlampau nak perfect. Itu yang membuatkan jiwa tertekan dan hampir tidak pasti betul ke apa ke. Manakala rasa seronok datang apabila sesuatu perkara/projek/kertas kerja/laporan itu telah siap. Rasa bagai rengan kepala ni. Bagaikan satu kepuasan yang tidak ternilai rasanya. Puas puas hati sangat-sangat. Bila datang ada sahaja aduan atau komplen mulalah kepala jadi sakit, telinga merah, darah naik tinggi dan sebagainya. Semuanya dari elok menjadi serabut. Tetapi kita kena pandailah menguasai dan menyerap tekanan dari pelbagai sudut dan karenah. Ingatlah satu pepatah, they always right. We always doing wrong. But remember that's is not the end of world.
Ketika inilah laman soisal seperti facebook, friendster, blog dan sebagainya menjadi peneman, penenang dan sebagai bahan pelepas perasaan. Bohonglah kalau perkara sebegini tidak berlaku dalam diri anda. Layan....

No comments:

Post a Comment