Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Thursday, January 21, 2010

never give up

Hidup tidak semestinya indah sebagai mana orang lain. Terpulanglah pada diri sendiri untuk mentafsirkan. Kekadang jika difikirkan sangat ianya akan menjadi satu masalah atau satu tekanan. Siapa yang tidak mahukan kebahagiaan semua kita mahukan kebahagiaan. Setelah kita berusaha dan untuk mencari dan terus mencari kebahagaian kita bertawakkallah kepada Yang Maha Esa.
Bila kita sendirian kekadang terfikir (berangan) : aku nak jadi orang senang, mahukan kereta sport besar, mahukan serba yang mewah. Tetapi tak semua itu menjadi kenyataan. Tetapi itu semua tidak mustahil akan diperolehi dengan usaha keras kita. Tetapi sebagai penjawat awam biasa sekadar biarlah bersederhana. Nak kaya tu tak delah. Whatever never give up at your life. That's not the end of the world. Renung-renungkan lah.

No comments:

Post a Comment