Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Thursday, June 18, 2009

Cerita disebalik 'Kentut'

Awas cerita 'kentut' tiada kaitan dengan mana-mana orang yang masih hidup atau mati. Walaupun ianya nampak seperti kelakar, lucah, tidak senonoh dan hampas, tetapi penuh dengan seribu pengajaraan kepada sesiapa yang terbaca blog ini. Kita boleh gambarkan perangai dan tabi' seseorang melalui 'kentut'. Anggaplah ini sebagai seloka jiwa. Semoga dapat menghilangkan stress. Terlebih dahulu apa itu 'kentut' @ fart - ianya mengeluarkan angin [to break wind] dimana ianya berasal dari udara yang kita telan dan telah menjadi gas. Gas yang menerobos ke usus dari darah, gas dari reaksi kimia dan gas dari bakteria dalam perut. Ianya mengandungi karbon dioksida (co2) dan hidrogen sulfida (H2S). Namun begitu saya nak bercerita cerita disebalik 'kentut'. Ada 12 perangai yang tersembunyi yang boleh dijadikan sempadan atau kiasan:-
ORG YANG TIDAK JUJUR
orang yg kentut lalu menyalahkan orang lain.

ORG 'BENGONG'
orang yg menahan kentutnya sampai berjam-jam.

ORG BERWAWASAN
org yg tahu masa terbaik untuk kentut.

ORG SENGSARA
org yg ingin kentut tetapi tidak boleh kentut.

ORG MISTERIUS
org yg kalau kentut, org lain tidak tahu.

ORG GUGUP
org yg tiba-tiba terkentut bila disergah.

ORG YG PERCAYA DIRI SENDIRI
org yg melepaskan kentutnya dengan bunyi yg amat lantang.

ORG SADIS
org yg kentut dalam selimut dan terus dikibaskan baunya.

ORG PEMALU
org yg kentut tidak berbunyi tetapi gusar org lain terbau kentutnya.

ORG STRATEGIK
org yg menyembunyikan bunyi kentutnya dengan terbahak-bahak agar org lain tidak dapat mendengar bunyi kentutnya.

ORG BODOH
org yg habis kentutnya menghirup untuk mencium angin kentutnya.

ORG PELIK
org yg boleh mengeluarkan kentut apabila disuruh.

Ha...nampak macam kelakar giler. Tetapi cuba anda bayangkan dan fikirkan. Mustahil anda boleh tahan-tahan kentut ni. Dan telah terbukti apabila kita terkentut dihadapan 'Mat Salleh' mereka akan berkata "Wow..very good!" tetapi orang tua-tua Melayu kata " Cis...kurang ajar!" Renung-renungkan. Anda dimana?

No comments:

Post a Comment