Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Saturday, December 18, 2010

tertidur..

Salam buat semua. Sahaja nak berkongsi cerita. Biarpun ribut melanda atau guruh berdentum dilangit. Akhirnya aku tertidur sejak dari jam 10.30 (lebih kurang) kerana kepenatan sangat. Aku tidak tahu aktviti apa yang sedang berlaku. Rasa-rasanya mungkin ada acara membuka hadiah dan mengira duit salam kot. Aku pasti, terasa amat letih sangat badan ini terutama sesudah selesai majlis kenduri kendara sebegini. Inilah masa yang terbaik untuk berjumpa dengan kaum keluarga baik yang datang jauh atau dekat. Tetapi aku ni selamba je, sedikit pemalu, nampak macam tak kesah je. Namun amat berat mataku untuk dibuka. Sesudah sahaja merungkai misteri atau proses rawatan terhadap mak ku yang dikhabarkan ingin dipinang oleh 'orang bunian'. Sukar untuk berkomunikasi dengan alam mistik sebegini. Alhamdulillah ianya selesai sebelum aku tertidur.

Sedar-sedar kebanyakkan saudara mara sudahpun pulang. Ya Allah.. aku tidor mati rupanya. Pengantin baru pun belum bangun. Anak-anak saudara yang kecil masih bergelimpangan, ada yang berbantal, ada yang berpelukan ada yang meniarap mahupun menelentang. Inilah akibat dari kepenatan yang melampau.

Mandi sudah. Sarapan pun sudah.. jumpa lagi

No comments:

Post a Comment