Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Monday, December 20, 2010

Respect each other

Terpanggil untuk menulis. Bukan apa sekadar mengingatkan kembali zaman muda-muda dulu. Dulu pantang disuruh, kerja siap, akan diusahakan dengan segera tanpa berlengah, tetapi zaman sekarang jika tak kena gayanya apa yang kita suruh tu tak akan siap, tak bergerak. Ermm.. beginikah caranya orang-orang muda berfikiran dan berurusan? Sepatutnya kita yang muda ni semakin kreatif, inovatif dan berinasiatif dalam melaksanakan tugas. sebagai orang muda perlu menyahut cabaran dan membuktikan kita boleh melakukan dengan baik. Sepatutnya setiap arahan perlu dipatuhi.

Dari segi hormat menghormati dan respect each other lain pula, Kita perlu hormat sentiasa senior kita tanpa mengira pangkat mereka. Ini tidak hanya berkawan di dalam ruang lingkup sesama sendiri. Tindakan begini akan merenggangkan hubungan antara sesama insan.

Dahulu, nak jumpa senior terketar-ketar, takut terbuat salah.. Sekarang kira beruntung boleh berjumpa, bergaul sehingga ke pengurusan tertinggi, siap boleh berlanggar bahu lagi, tetapi yang muda-muda tidak ambil kesempatan untuk saling bertanya ilmu, saling bertegus sapa. Saya tidak mengatakan kita yang muda ini tidak berbudi atau tidak berbahasa cuma kurang adap dan tatasusila sahaja. sepatutnya yang muda mudi yang terpelajarlah yang menunjukan sikap dan gaya hidup yang hebat. Memanglah, ada juga orang lama yang bersikap kurang ajar atau sikap acuh tak acuh. Kita jangan lawan mereka dan jangan pula ikut rentak sumbang meraka. Gunakan kemahiran berkounikasi yang diajar di Institusi masing-masing.

No comments:

Post a Comment