Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Sunday, December 26, 2010

Lemah dan lesu sesudah pindah...

25.12.2010 - Entah mengapa badan lemah dan lesu sahaja. Pinggang sakit, tekak pun sakit. dan tidur pun tak cukup. Mungkin ekoran dari pindah rumah tempohari. Ialah barang banyak sangat. Pada malam krismas aku, orang umah dan anakku masih packing dan membalut barangan tertentu. Hampir jam 3.30 pagi baru selesai. Pukul 6.00 sambung tugasan kerana lori akan sampai jam 8.30 pagi. Aduhai betapa siksanya apabila nak pindah. Cukuplah tak larat dah kalau nak pindah dalam masa terdekat ni. Bayangkan lori 11 tan tak muat untuk diangkut sekali harung. Ada lagi balance kat rumah Bentong seperti motosikal, akuarium, motosikal kecil (2) set meja makan, bangku panjang (2), bag-bag pakaian, tong biru, bekas air, pasu-pasu bunga, tangga, basikal dan lain-lain lagi. Semasa di Bentong, kawan-kawan ramai yang membantu. Terima kasih diucapkan kepada semua. Terima kasih kepada Belia GLOKAL Kg Baru(Faizam, Bobby, Karim, Tok Empat), terima kasih buat belia Chamang/Kuala Repas (Abg Din, Apai, Dibah, Kak Mon), terima kasih kepada warga RC (Cif Ishak, Cif Lan, Cif Asnari, Salleh, Roslan, Basaroh, Cif Yusop, Din), terima kasih kepada wakil Kelab Ping Pong (Abg Pa dan Rahmat), terima kasih kepada Younger Group (Amir dan rakan-rakan), Puan Siti dan Tn Hj Kamar dan lain-lain. Jasa kalian tidak terbalas. tanpa mereka tak mungkin berjaya proses perpindahan ku ini. Terima kasih yang sudi menyediakan sarapan dan tajaan minuman. Terima kasih juga kepada kaum ibu yang sudi bertukar-tukar hadiah.


Kepada Kak Ngah (kakakku) dan Pak Teh mintak ampun banyak-banyak kerana tidak dapat pergi bersama-sama rombongan ke Johor untuk urusan perkahwinan Liana (kak long) kerana tarikh inilah sahaja yang sesuai untuk berangkat. Alhamdulillah disana selamat disini selesai.

Mula-mula ingatkan muat. lama-kelamaan semasa barang naik ke lori baru terpikir macam tak muat aje. Itupun memang dah padat betul. Tengok barang atas lori, hati cemas dan berdebar. Iyelah maklumlah, lori tu bukan ada pagar (pengadang). Harapakan dihadang oleh papan alas tilam.katil sahaja. Tetapi alhamdulillah barang semua nya selamat sampai, tanpa sebarang kecacatan atau kerosakan. Selamat hari natal juga kepada yang menyambutnya.


Perjalanan ke Kuantan dari Bentong mengambil masa 3 jam. Lori dikendalikan oleh Angah dengan ehsan dan kebenaran Rahmat (satu gang main ping pong) yang hanya dikenakan bayaran RM600. Jikalau orang lain confirm RM1000 lebih. Tetapi memandangkan kawan-kawan maka harga pun harga kawan-kawanlah. Terima kasih juga kepada Sjn Din yang bertungkus lumus menguruskan transport pada peringkat awal hingga akhir. Sentiasa ingat kata-kata beliau: jangan ingat kita nak pi menyembah, lori lain ada, tanpa lori dia kita boleh hidup, boleh juga pindah. Krew-krew marin sudah menunggu disana. Maaf terlewat sejam, terlupa anggaran asal menikut kelajuan kereta. Terima kasih kepada rakan Marin (Cif Md Nor, Cif Zaini, Zainol, Damanhuri, Rosli, Azwa, Shayful). Terima kasih kepada Linda sekeluarga kerana menyediakan mee goreng dan air anggur. Bayangkan dengan cuma kekuatan 7 orang barangan dapat diturunkan dalam tempoh 45 minit sahaja. Sekali lagi aku ingin merakamkan jutaan terima kasih kepada semua yang terlibat dalam perpindahan ku ini baik secara alngsung atau tidak langsung. Semasa pindah di Taman Makmur (Perumahan Kastam Ahmad Shah) rasa sunyi sangat mungkin persekitaran memang begitu atau penduduk sekitar tiada dirumah agaknya.

Apabila barangan sudah diturunkan, apa lagi mula sedikit demi sedikit buka kotak dan alihkan barang. Angkat, alih, susun dan simpan. Tidak cukup dengan itu terpaksa menyapu sawang dan habuk dari jatuh samada dari kotak atau dibawah perabut (tak sempat nak buang habuk disana) Bukat setakat itu sahaja berlari pergi ke Mydin dan The Store mencari barang keperluan seperti cable Astro, kabel-kabel Hi-Fi dan sebagainya. Sempat memasang Home Theather. Alhamdulillah bunyi macam biasa, risau juga takut-takut salah pasang. Untuk setting ASREO gagal! kena panggil orang dia juga. Terpaksa guna arial atas TV untuk dapatkan siaran. Mujur boleh dapat TV1, TV2, TV3, TV7, TV8, TV9 dan TV Hijrah. Kat Bentong haram satu chhanel pun tak dapat, itu yang terpaksa amik ASTRO. Ada masa dan ketika, baring meluruskan badan sambil melihat siling. Penat sangatlah tu.. Mahu atau tidak terpaksa teruskan jika tidak rumah bersepah. Rasa-rasa dah sorting barangan yang tak perlu semasa diBentong tetapi banyak juga yang terbawa ke Kuantan. Apa-apa pun hidup mesti diteruskan. Suka atau tidak suka berada disini, terpaksa menyesuaikan dirilah. I'm here Kuantan....

No comments:

Post a Comment