Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Thursday, December 23, 2010

5A 2B 1C 1D

Tahniah buat Amir Asraf yang telah bejaya mendapat 5A dalam PMR ketika diumumkan hari ini 23.12.2010. Biarpun yang lain tu tak dapat A just sekadar B, C, D tak mengapa. Sudah cukup memuaskan, lagipun dalam tempoh 3 bulan tak belajar akibat kemalangan yang menimpa. 5A1B1C1D tak kesahlah janji Along dah usaha. Masih ada ruang dan peluang untuk membuktikan sesuatu. SPM masih ada. Sekurang-kurang Along masih boleh membanggakan diri Abah, Ibu dan guru-guru. Abah mintak maaf sejak kebelakangan ini tidak dapat memantau sepenuhnya kemajuan dan pembelajaran Along. Lagipun keadaan yang memaksa ianya terjadi. Abah terpaksa berulang alih ke Terengganu-Bentong, Bentong-PJ, Bentong-Kuantan dan sebagainya. Tapi percayalah itu semua tidak menjejaskan kasih sayang dah mengurangkan perhatian terhadap Along. Abah yakin Along boleh buat, itu sebab Abah tak push seperti orang lain. Biarlah ini semua datang dari hati Along sendiri. Hati yang suci murni tanpa dipaksa atau memaksa diri. I know you can do it. Just to it. nanti bila Along dah besar remaja, Along akn faham sendiri keadaan yang terpaksa Along lalui. Buat apa yang Abah suruh bukan ikut apa yang Abah buat.

Abah tidak berjanji apa dengan hasil tersebut. InsyaAllah adalah habuannya. Be yourself. Apa-pun bersedialah dengan budaya Kuantan, tempat baru. Bersedia dengan minda terbuka. Jika perlu compare sendiri Sungai Besar, Shah Alam, Brickfields, Kelana Jaya, Bentong, Raub. Mulai sekarang Along kena tanam azam dan nekad menjelang 2011. selamat Maju Jaya Amir Asraf.

No comments:

Post a Comment