Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Saturday, December 18, 2010

Selesai satu acara

Alhamdulillah.. Akhirnya selesai juga Majlis perkahwinan Nurliana bte Mohd Yusop (anak saudaraku, anak Kak Ngah @Mariam bte Deraman) di alamat 32, Jln Layar 19/35, Seksyen 19C, 40300 Shah Alam. Walaupun aku tidak dapat menyumbangkan wang ringgit berjuta, Namun sekurang-kurangnya aku telah menunaikan tanggungjawabku sebagai Pak Saudara. Sekadar yang termampu. Penat memang penat, namun berat mata memandang berat lagi bahu memikul, Buat Kak Ngah (Mariam) maafkan adikku mu kerana tidak mampu membanting kudrat yang ada 100% maklumlah keadaan tidak begitu mengizinkan. Kebetulan pinggang pun dah 'jem' tak tau kenapa. Yang penting kerjasama.

15 khemah. Wow....luar jangkaan dengan menu rendang Palembang, kari daging, kari ayam, acar timun, kuma dagng, kurma ayam, ayam masak merah, ayam goreng celup tepung, bubur cha cha, ABC, tapai pulut, dadih, kuih cara berlauk, sirap soda, teh o, kopi o, teh tarik..tak cukup dengan itu ditambah dengan mee goreng dan sop tulang/daging hancur. Alhamdulillah tumbang kerbau seekor.

Penat lelah dan peluh yang mengalir rasa berbaloi untuk dikeluarkan. Bermula dari hari jumaat pagi sehinggalah ke hari sabtu malam minggu penuh dengan acara. Bermula dengan akad nikah dan majlis tahlil, (malam berinai) makan sop, majlis perkahwinan sehinggalah ke malam apriasi (makan kambing panggang/bakar). Syukur kepada tetamu, hadirin dan sahabat yang handai tersangat ramainya hadir. Sesekali terdetik dihati cukup ke makanan untuk tetamu? Tetapi itu semua urusan Allah. Selamat pengantin baru Kak Long. Ingatlah pesan Pak Su jaga diri, hiasi peribadi, jaga dan hormat perasaan suami, perasaan keluarga dan penting jangan sombong dengan ahli keluarga. Waima mereka datang dari Perak ke, Pahang ke atau Johor atau dari pelusuk Malaya sekalipun. Amin.

No comments:

Post a Comment