Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Tuesday, December 14, 2010

sesekali...

Lesu, letih, penat semua ada. Al maklumlah setiap minggu terpaksa berulang alik ke Bentong dari Kuantan. Sebelum ini berulang alik dari Kuala Terengganu. Lesu dan penat ni bukan apa, mungkin kerana duduk sorang-sorang maka segala kerja terpaksa buat sendiri. Kadang-kadang datanglah perasaan malas. Kadang-kadang bila terasa sunyi je. Sunyi ini boleh mendatangkan bahaya. Bukan bahaya apa, dugaan terlalu banyak pabila membujang disini.

Mungkin penghujung tahun ini, diriku semakin sibuk dengan perpindahan, kenduri kendara anak buah, kenduri sahabat, anak sekolah dan sebagainya. Apa-apa pun akan kutempuhi dengan jayanya. Selain itu beban dan cabaran tugas sedia menanti dimana-mana.

Kekadang terfikir bilalah dapat bercuti seperti orang lain agar boleh bawa anak isteri, orang tersayang, family, rakan-rakan dan sesiapa sahajalah. Bukan apa, sesekali teringin nak menjejaki ke negara orang. Tetiba je teringan China dan Singapora. he he bukan pa maybe coz dah belajar sikit-sikit bahasa Mandarin, konon-konon boleh la bersembang-sembang. memanglah zaman ICT ni boleh klick mana yang suka namun hajat dihati pasti dipenuhi ketika dan saat yang pasti akan datang. InsyaAllah jika ada kelapangan dan wang ringgit sampailah ke sana.

Oh ya semalam rasa2 macam dah tak ada lagi dalam dunia ni. Gelap dunia kurasakana. Tetiba je sakit satu badan terutama selepas main badminton. Pabila baring rasa cam malas je nak bangun. Sepatutnya badan akan menjadi sihat dan segar. Ini lain pulak jadinyer..perlukah aku meneruskan sukan ini. Main ping pong tak rasa lesu. Tetapi alhamdulillah badanku beransur-ansur pulih. ye tak ye juga macam mana tak lesu tak makan nasi langsung petang sampai ke malam.

No comments:

Post a Comment