Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Wednesday, August 3, 2011

Murtabak Oh Murtabak

Salam Ramadhan kepada Muslimin dan Muslimah. Lama saya tidak ke udara. Sempena Ramadhan yang mulia ini saya ingin berkongsi pengalaman menentang hawa nafsu. Bukan apa pabila menjelang jam 3.3o petang, maka kebanyakan kakitangan kerajaan dah merancang apa yag nak dibeli di bazzar ramadhan mahupun apa yang nak dimasak. Tetapi itu semua hanya nafsu belaka. Berhati-hatilah jangan membazir ye.

Saya terpanggil untuk membeli Murtabak yang dikatakan amat masyhur di sekitar Kuantan, antaranya Murtabak Anwar, Murtabak Mekasar, Murtabak Pekan dan sebagainya. Jikalau dibagi pilihan saya akan menukar Murtabak yang berbeza, namun nya tetap Murtabak. Bukan apa saja nak bercerita tentang harga dan rasa. Ada Murtabak dijual dengan harga RM3, RM2.50 dan RM7. Bagi saya dari segi sedap tu ada sedikit perbezaan namun apabila telah sejuk sementara menunggu waktu berbuka..Ermm rasanya sama saja. Lastly dalam perut juga. Betul tak?

So moral of the story belilah yang harga berpatutan sahaja dalam RM2.50 @ RM3. Kepada yang ada duit lebih bolehlah beli Murtabak RM7. Namun sekali lagi diingatkan rasa sama sahaja, tambahan pula di Kuantan ni dah tak ada kuah kari semua diberi kuah jeruk bawang (merah). Kalau tak silap sesetengah tu ada ditambah cuka. Bukankan itu kurang baik untuk berbuka puasa. Wallahualam.

No comments:

Post a Comment