Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Monday, August 22, 2011

Maaf kerana tidak berjaya memuaskan hati semua

Dalam kehidupan seharian kita, pasti kita tidak dapat memuaskan hati semua rakan, kenalan, keluarga. Walau apa cara sekalipun kita cuba berlaku adil atau apa cara sekalipun untuk mengembalikan segala kenangan dan segala keindahan. Ianya mungkin suatu perkara yang mustahil tambahan pula banyak faktor yang mempengaruhi antaranya seperti faktor kerjaya, komitmen keluarga, perasaan; sensitif, jauh hati, malas, sikap berdiam diri. Malahan ada juga faktor tersembunyi dimana kecelaruan perhubungan; antaranya cinta 3 segi, kekasih gelap, skandal, teringat kekasih lama, teringat kekasih baru, teringat kenangan silam dan sebagainya. Kekadang apabila teringat dosa semalam yang tidak mampu dibayar juga membataskan hubungan diantara kekasih lama. Terutamanya apabila melibatkan suami orang dan juga isteri orang. Jika suami orang dan gadis bolehlah dikira ok ataupun suami orang dengan janda orang. Namun kedua-duanya tetap salah. Contoh sahaja, ini tidak ada kena mengena dengan yang hidup atau mati.

Dalam kehidupan seharian, sesuatu perhubungan itu disalah ertikan. Jika tidak berhubung dikatakan dan benci, tak suka atau sebagainya. Tidak semestinya tidak berhubungan itu tandanya dan tak suka tetapi atas sebab-sebab lain seperti kerjaya, komitmen family dan sebagainya. Biarpun apa sebab sekalipun tak akan putus silaturrahim sekiranya tidak perasaan marah, geram, benci dan sebagiainya. dalam pada itu mungkin ada perasaan serba salah yang menghantui, yelah dahulu dan sekarang banyak bezanya. Zaman dah berubah. Pantai boleh berubah akibat hakisan ombak, inikan pula manusia yang sentiasa lemah.

Walaupun kita tetap mengingati kenangan silam sebagai sejarah namun ada pepatah mengatakan jangan terbawa-bawa dengan sejarah silam kelak ia akan memakan diri. Memang betul jika kita terlalu memikirkan perasaan sebegitu kita akan musnah dalam diri sendiri. Biarlah masa dan keadaan yang menentukan. Sejarah tidak mungkin berulang namun sejarah tetap perlu dikenang cuma janganlah ia ditangisi. Lagipun Allah jua Yang Maha Mengetahui.

No comments:

Post a Comment