Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Wednesday, August 10, 2011

8-9 Ogos 2011

Memang memeritkan perjalanan sepanjang 8-9 Ogos 2011. Apa tidaknya dari Kuantan pukul 7.30 pagi dan sampai di Kelana Jaya pukul 1.30 tengahari. Berapa jam? Cuba bayangkan. Tapi berbaloi lah dibulan Ramadhan ini banyak kali berhenti sampai sempat melencong ke Bentong seketika. Sempat juga updated maybank account. Telah berhenti sesuka hati disetiap kali ada hentian. Tersangatlah mengantuknya.

Sesampai sahaja di Kelana Jaya terus ke pejabat RC untuk merehatkan diri sambil membaca surat khabar. Sempat berjumpa dengan Sariza, Cik Amy, Che Lian, Zaifudin, Irza, Yatie, Ainol, Hashim Dol, Raihan, Salina, Aida, Wani, Hazizi, Sabri, Rezeha, Lan, Mie, Pak Tua dan lain-lain.

Menjelang senja terus ke Shah Alam untuk menghadiri masjlis berbuka puasa dan perasmian bangunan milik FE International. Aku bersama Sabri dan Zaifudin bergegas ke sana untuk mengelakkan kesesakan. Ditemani GPS selamat sampai ke destinasi pada jam 6.30 petang. Majli bermula, aduhai penuh dengan lautan manusia. Makan tidaklah sepuas mana atau sesedap mana namun kepuasan berjumpa otai-otai En Aziz, Encik Man, Encik Husaini dan lain-lain orang kuat group Elite FE.

Selesai habis bersambung perbincangan di Faiz Corner pekena otak-otak dan Radic Cofee. Bersembang-sembang sampai pukul pagi. Bukan apa tak nak makan heavy sangat kerana jam 4.30 pagi nanti nak bersahur lagi. Selesai bersahur terus pergi ke Shah Alam. Bersahur sekadar maggie rebus aje. Ini bukan nya maggie rebus ini maggie celur. Sesampai disana mata pedih sangat-sangat sehingga terbabas ke pukul 11.00 pagi. Celik-celik mata terus bawa mak naik kereta ke Kuantan. Perjalanan diteruskan tanpa henti. Pukul 3.30 petang sampai di Kuantan. kelihatan mak sakit pingggang. Seraya berkata " Matnya jauh sesangat"

No comments:

Post a Comment