Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Thursday, May 20, 2010

Selamat tinggal kenangan - Bentong

Memang sedih untuk meninggalkan bumi Bentong, apatah lagi belum puas untuk menabur bakti dan jasa kepada RC Pahang. Namun apalah daya, demi kemajuan kerjaya akan kuteruskan. Biarpun kenangan dan jasa di Bentong hanya sedikit untuk diingati oleh ramai. Tetapi itu tak penting. Sedar tak sedar aku mulai bertugas di Bentong pada tanggal 1 Jun 2005. Tetapi tanggal 10 Mei 2010 aku terpaksa belayar ke Negeri Terengganu Darul Iman.
Berhijrah itu mungkin lebih baik buat diriku. Mungkin aku boleh melakukan lebih baik dari apa yang lakukan sekarang. Bak kata orang "Peluang dan ruang hanya datang sekali sahaja". Ramai yang menasihati diriku untuk pergi ke tempat baru. Jangan berfikir dan menoleh kebelakang lagi. Jangan difikirkan perkara negetif, fikirkan yang positif. Biarkan mereka yang cuba merobek hati, mematahkan semangatku, menzalimiku dan sebagai terjun dengan labu-labunya. Lambat laun tembelang mereka akan pecah juga dan pekung di dada mereka akan terbau sendirinya. Bukan setiap perbuatan yang baik akan dibalas mulia tetapi dosakan sengsara.
Pergilah wahai perwiraku,
Berjuanglah untuk dirimu, keluargamu, agamamu dan negeri barumu..
Rezeki ada dimana-mana,
Jangan dikau mengalah kerana rezeki ada didepan mata..
Selamat tinggal kenangan. Selamat tinggal kolam ikanku, selamat tinggal rakan-rakan dan sahabat yang sama-sama bersusah senang, selamat tinggal dewanku, selamat tinggal KBB, Glokal, BEWARIS, Persatuan mengeteh TMK,

No comments:

Post a Comment