Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Tuesday, May 18, 2010

Jamuan Perpisahan Aku dan Ammy

Sayu bila berkumandang lagu Pergi (Aizat) dan Salam Terakhir (Sudirman) semasa jamuan perpisahan aku dan juga Ammy. Sebenarnya fikiran aku bukan dalam majlis tersebut, tetapi dah merewang entah kemana-mana. Walaupun majlis tersebut amat ringkas dan sederhana namun ianya tetap memberi kesan yang mendalam dalam kerjaya aku. Rasa-rasanya ini jamuan perpisahan yang pertama diadakan secara khusus. Sebelum ini ditempat lama, aku pergi tanpa sebarang jamuan rasmi. Hanya jamuan dari kenkawan. Aku tidak berkecil hati sekiranya perpisahan aku ini tidak diambil peduli oleh pengurusan negeri. Biasalah adat dunia, kita cuma insan kerdil bak kata pepatah kita ni mentimun, mereka durian. Arch..lupakan pasal mereka.
Kelihatan Pn Asiah memberikan sepatah dua ucapan ringkas lengkap dengan pantun. Dari nada dan intonasi aku dapat merasakan beliau sebak dan sayu atas permergian aku dan Ammy. Jikalau dibiarkan Pn Asiah berucap lama, nescaya akan banjirlah majlis ini dengan air mata. Dalam pada itu Ammy hanya sempat mengucapkan 2 atau 3 baris ayat dari mulut beliau. Dengan tidak semena-mena beliau mengalirkan air mata tanpa henti-henti. Ada dikalangan yang lain turut redup, pilu dan sedikit mengeluarkan air mata. Tetapi aku masih bertahan. Bukan tak sedih bukan tak pilu tapi terpaksa menahan sebak didada.
Aku sempat mengucapkan jutaan terima kasih kepada Pn Asiah dan rakan-rakan seperjuangan. Majlis ini sempat disaksikan oleh ahli-ahli PEWAKAS. Aku juga ingin melahirkan kemaafan andaikat berlaku salah silap, maklumlah aku hanya insan biasa. Mungkin ada yang terasa hati atau tidak suka dengan cara aku bekerja. Aku hanya boleh memohon maaf. Salah silap dari kalian aku maafkan.
Jikalau panjang umur aku akan datang lagi ke Bentong. Biarlah aku pergi dengan bermaruah.

No comments:

Post a Comment