Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Sunday, May 30, 2010

datang dan pergi

Semakin lama semakin aku rasa terpinggir dari teman-teman yang pernah suatu ketika sama-sama susah senang bersama. Rupa-rupanya apabila dikhabarkan kita akan berpindah ke tempat lain, perasaan respect atau nilai seorang sahabat telah berkurangan. Manakan tidaknya. Aku kini tidak berguna lagi, bagi mereka kot. Dahulu, jika kita masih ditempat yang ada sekarang, sekejap-sekejap jom pi minum, jom kita mengeteh dulu dan sebagainya. Sekarang usahkan nak mengajak kita, kalau boleh depa malas nak berjumpa atau tersua aku ni. Bukan apa aku ni bukan ada kepentingan apapun bagi depa. Maybe kalau aku ditempat mereka pun akan bertindak perkara yang sama. Tetapi itulah kenyataan ada manusia berkawan dengan kita ni, rupa-rupanya atas kepentingan sesuatu. Adakah kerana aku bukan lagi penilai prestasi kalian, adakah aku hanya tinggal beberapa hari sahaja lagi di bumi Bentong ini atau kalian memang suka aku pergi sebenarnya? Tak apalah perkara dah terjadi. Mungkin kalian akan berasa gembira. Tatkala selepas pemergianku mungkin kalian baru akan terasa akan kehilanganku. Itu perkara biasa dalam dunia ini, adatlah yang datang dan pergi tetap berlaku. Apa-apapun aku cuma ingin mengucapkan jutaan terima kasih atas penerimaan baik kalian terhadap diriku untuk sekian lamanya. Harap segala gurauan dan jenaka serta humor yang terkeluar dari mulut ini menjadi hiburan semata-mata tiada kena mengena ke atas yang masih hidup atau mati. Perkara-perkara kecil aku abaikan dan menganggap ianya tidak pernah berlaku. Taat dan patuhlah kepada pengganti diriku. Jangan pertikaikan umur, kelayakan dan pangkat beliau. Yakinlah beliau akan boleh bekerjasama dengan kalian. Sokonglah beliau dengan sepenuh hati. Janganlah kalian menikam beliau dari belakang ataupun menjatuhkan beliau. Setiap pemimpin itu adalah kehebatan dan kelebihan masing-masing. Ianya tidak sama. namun pada masa yang sama setiap orang itu stilll ada kekurangan masing-masing. Jangan sesekali membanding-bandingkan antara aku dan penggantiku. Ingatlah pemimpin datang dan pergi, tetapi sahabat tetap sahabat, Walau apapun terjadi.

No comments:

Post a Comment