Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Sunday, May 30, 2010

melepasi sasaran

Tiada apa yang indah ingin diperkatakan dalam arena Ping pong. Pencapaian sehingga suku akhir setakat ini adalah yang terbaik. Maklumlah Kejohanan Ping Pong Melayu Terbuka anjuran Penjara 2010 adalah bersatus 5 bintang. Pemain-pemain terdiri dari state player dan bekas pemain kebangsaan, kelab, MAKSWIP, MASUM, SUKMA, Super siries dan sebagainya.
Semangat juang dan jitu terlalu kuat dalam diriku membuatkan setiap gerakan, pukulan, footwork, smasing, push, block dan sebagainya semakin pantas dah yakin. Tewas kepada pasukan yang hebat lebih baik daripada menang kepada pasukan yang lemah. Walaupunbagaimanapun sasaran telah tercapai. Suku akhir..ingat pusingan pertama sudah 'bungkus' rupa-rupanya tidak. Tahniah kepada rakan 'sparing partner' Osman, Zainal, abg Pa. Perlawanan menentang Along (abang Syakirin) & Harris suatu perlawananan yang akan dikenang sampai bila-bila. Di sini aku ingin mengatakan pada diri sendiri bahawa senjata block dan serve pinple (gaya chop heavy) adalah menjadi satu kelebihan buat diriku. Biarpun lawan memilikki spin power, tetapi aku boleh block push kemana mana sahaja arah yang aku sukan. Mungkin kita tak sedar akan peningkatan permainan kita, tetapi rakan-rakan tahu akan kebolehan diri kita. Mungkin diri ini ditakdirkan lewat untuk bergelar juara. Tak mengapa tahun-tahun mendatang masih ada. Jika tidak menjadi juara atau pemenang, aku tetap berbangga dengan diriku sendiri kerana berani mencuba... chuo....!

No comments:

Post a Comment