Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Saturday, February 19, 2011

sungai pun boleh berubah inikan hati manusia

sambil-sambil sibuk melayan FB dan kebetulan sesekali ikut drama TV3 "garpu & Sudu". Rupanya-rupanya lama dah tak ikut drama semasa. Memang best, memang kelakar dan boleh membuatkan aku tersenyum tersipu seorang diri. Hanya aku sahaja yang tahu.

Ketika itu jua terima pesanan dalam FB dan lebih kurang berbunyi "sungai pun boleh berubah inikan hati manusia" walaupun tak lengkap namun aku mengerti maksudnya. Sudah jelas amaran tersebut untuk aku. Tambahan pula "usah dikenang perkara lalu, yang perlu dibuang, buanglah jauh-jauh, yang rahsia biarlah rahsia". Ternyatalah itulah perkataan paling berlapik yang pernah kuterima tetapi dengan kelukaan hati yang paling maksima. Apatah lagi sekiranya seseorang itu menggunakan kata-kata nista. Bayangkanlah. Terima kasih kepada beliau kerana menjelaskan segala untaian kalbu. Selama ini hanya diri ini yang perasan sorang-sorang. Aduhai malunya diri ini, manalah nak sorokkan kepala. ha ha ha ha. Andaikutahu aku bertepuk sebelah tangan tak kan injak bumi disana. Andaikutahu aku hanya sandaran tidak ingin membuat budi. Andaikutahu bisa tertusuk sembilu tak kan hulur kata pemula. Arch..biarkan lah, jangan biarkan ianya menggangu minda serta kehidupan ku. Beliau ada kehidupan beliau sendiri. Persetankan apa orang nak kata. Biarkan... Mungkin dia belum mengerti pada usia semuda itu.

Moral of the story.. walaupun cerita ini tergantung namun sekurang-kurangnya boleh dijadikan pedoman kepada rakan-rakanku. (kepada yang faham, jika tidak aku seorang sahajalah yang tau..)

1. Jangan sesekali menyerahkan 100% kepercayaan kepada seseorang.
2. Sebuah kasih sayang pun tidak akan kekal lama jika berjauhan.
3. Jangan terjebak dengan cinta langit dan bumi.
4. Rupa-rupanya harta, ringgit, kedaerahan, rupa paras (fizikal) masih tetap berfungsi untuk mempengaruhi cinta.
5. Kejujuran dan kesetian belum tentu pasti boleh mengukuhkan cinta.
6. Peranan Facebook kadangkala boleh menghancurkan sebuah cinta.

No comments:

Post a Comment