Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Tuesday, February 15, 2011

serik..

Siang malam aku cuba melupakan wajah-wajah yang pernah bertapak dihati ini. Tetapi ianya tetap datang dan terus datang. Walaupun ianya pernah berlaku beberapa tahun nan lalu mahupun yang terbaru. Mungkin salah diri ini juga yang kerap kali jatuh cinta ke ape ke aku sendiri tak pasti.

Kekadang dunia ini tidak adil bagi diriku, ialah bila kita dah suka banyak pulak halangan. Bila kita dah terlalu sayang tiba-tiba hilang entah kemana. Kebanyakan ku lepaskan dengan baik. Ada juga yang kurang baik pabila campurtangan orang ke-3 atau ke-4.

Bermula dengan SNMU besarlah harapan agar dikau bahagia bersama suami tercinta. Binalah istana itu sekukuhnya walaupun tanpak sedikit keretakan. Cubalah pertahankan.

Untuk SWMR aku tahu ketika itu dikau terlalu mengharap, tetapi kehadiran kekasih lamamu membuatkan aku lari dan cuba lari. Kebetulan dikau telahpun memutuskan untuk face to face 6 mata bersama. Dikau yang membuat keputusan. Aku akur ketika itu. Andaikata dikau betul-betul masih mahukan diriku, tidak sebegini jauh aku melarikan diri. Namun kata-kata kesat mengatakan aku pernah membomohkan dikau amat pedih sekali. Apa-apa pun jua yang dikau katakan aku pernah tersiksa namun aku pernah memohon ampun dah maaf seandaikan banyak melukakan hatimu, tapi itu semua sia-sia belaka, seolah-olah dikau tidak pernah dan akan memaafkan aku. Selamat berbahagia bersama keluarga.

Ye buat sahabatku SMS, teman atau lebih dari itu kita tiada jodoh dan sudah ditakdirkan aku telahpun mempunyai anak dan isteri. Andaikata akau masih bujang tang tang tang mungkin akulah pilihan dirimu dan keluargamu. dari bersahabat dan lebih daripada itu. The past is past. Cuma tersenyum mengingatkan saat indah bersama. Tapi tetap hormat keputusan agar melupakannya. Maaf andaikata tersangat sembilu ketika mengenangkannya. Apa-apapun selamat berbahagia. Andai ada kelapangan akan ku selesaikan segala 'keberhutangan' dengan dirimu. Mengertilah..

ALICE yang berada di Langkawi, jaga diri baik-baik. Aku sentiasa ingat dengan pesanmu. Aku cuba menjadi seorang lelaki yang baik dan budiman. Maafkan aku kerana terus hilang secara perlahan-lahan.

Buat SR aku sendiri tak faham atau buat tak faham-faham. Aku cuba faham dikau mahu menyelesaikan dulu urusan pembelajaranmu. Aku tidak akan menggangu. Cuma sedikit terkilan disaat aku telah dan mula menyukai, merinduimu dikau mula menjauhi dan sebenarnya kebetulan jarak itu memang menjadi alasan. Kedua kali dalam hidup ini terasa dunia ini amat tidak tenteram sekali. Barangkali kedukaannya hampir terlalu lama. Kebarangkalian untuk aku pulih memakan masa yang lama. Inilah pengajaran buat diriku dan juga teman-teman jikalau nak berkasih, berkawan, bersayang jangan biarkan jarak menghantuinya. Tidak kira jarak umur jarak lokasi dan sebagainya. Jika tidak..jarak itu pasti menimbulkan masalah hati ke masalah nak jumpa ke dan sebagainya. Selamat berbahagia. Dik jaga diri dan keluarga baik-baik.

Yang lain-lain pun sama CA, WR, maafkan Remaja Purba ni. Suka berkawan dengan sesiapa sahaja. Kalau tak sudi apa boleh buat.. bagi yang sudi freinds forever

Kekadang serik sangat serik....


No comments:

Post a Comment