Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Thursday, February 17, 2011

cinta

CINTA

Tahukah anda..?
cinta boleh jadi kawan karib yang mana dalam perkataan greek dipanggil 'storge'...yang bermaksud cinta yang mempunyai ketenangan dan penuh dengan kasih sayang.. bagi yang 'storge' ni,, biasa nya lebih suka berkongsi minat dan keinginan yang sama dengan pasangan.. Kalian suka berkongsi harapan secara terbuka dan tidak berupaya untuk bercinta tanpa mengenali pasangan kalian dengan lebih mendalam. Kalian juga jarang memaparkan kemesraan tetapi lebih logikal dan tenteram. Sifat yang jarang merajuk atau merasa cemburu. TAPI kalau putus kasih atau bercerai sekali pon,, Kalian dengan pasangan kalian still boleh kawan karib~ Inikah diri Anda..

Tahukah anda..?
cinta boleh jadi 'agape' iaitu pengorbanan bermaksud altruistik. Kalian ini sangat mengambil berat mengenai pasangan kalian. biasanya kalian ni mesra dan berhati mulia. Cinta jenis ini juga tidak mengharap apa-apa balasan daripada orang yang kalian cinta tu. TAPI korang yang memiliki cara cinta Agape mudah dipermainkan oleh orang yang kalian cinta dan sekiranya kalian sedar penindasan berlaku, ia dianggap sebagai satu tindakan yang tidak disengajakan. sangat memaafkan.. Inikah diri anda???

Tahukah anda..?.
cinta boleh jadi 'Mania' iaitu Kepunyaan...Sangat hebat dan obses. Kebanyakan Kalian yang memiliki cinta jenis ini sentiasa memikirkan mengenai pasangan kalian, memerlukan kasih sayang, perhatian, kepastian dan ketulusan yang berterusan daripada pasangan kalian. Kalian juga suka mengawal dan mengongkong pasangan, cemburu buta, sentiasa perlukan kepastian cinta, mencurigai kejujuran serta keutuhan cinta, bimbang penolakan dan kehilangan cinta serta sentiasa peka terhadap sebarang tanda kekurangan cinta. Selain itu kalian selalu menagihkan janji daripada pasangan engkauorang yang menyebabkan kalian terumbang-ambing di antara keghairahan dan kekecewaan. Inikah diri Anda..

Tahukah anda..?
cinta boleh jadi Pragma iaitu Logikal sangat praktikal dan realistik. Cinta jenis ini dicirikan sebagai logik dan munasabah. Kalian lebih mengutamakan praktikaliti daripada hubungan cinta. Kalian lebih memerhatikan keuntungan peribadi dalam perhubungan. Ini dicapai dengan mengadakan senarai sifat yang diperlukan daripada objek cinta dan mengikut taraf serta kemampuan Kalian yang berkenaan..ini anda???

Tahukah anda..?
cinta boleh jadi Ludus iaitu 'Permainan' Cinta permainan yang sering dicirikan dengan kepentingan diri sendiri. Kalian yang ada cinta ni menganggap cinta sebagai satu permainan dan pertandingan yang harus dimenangi. Ia membabitkan cinta yang tiada komitmen, kurang kemesraan, berahsia, tiada rancangan jangka masa panjang dalam perhubungan dan suka kepada perhubungan yang mendadak serta tidak teratur. Selain itu, Kalian selalunya suka mempermainkan perasaan pasangan dengan mempunyai lebih dari seorang individu yang dicintai. Inikah diri Anda..

Anda dimana? STORGE, AGAPE, PRAGMA, MANIA atau LUDUS..

kredit to Amoi Gadis Sempoi

3 comments:

  1. wah best entry kali nie... more to private but secara menyeluruh~ pinjam idea ! ha ha~

    ReplyDelete
  2. credit to amoy pamela..he he ..thanks to lady with Heart coz sudi melawat..

    ReplyDelete