Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Sunday, July 25, 2010

sesudah melepaskan trigger, lihat perkembang semasa..

Sambil mengosok-gosok mata, aku terpanggil untuk mencoretkan sebaris dua lakunan hidup untuk hari ini. Sebelum itu aku selitkan madah pujangga sebagai renungan diriki sendiri:

"Biarkan dikala ini kita teraba-raba mencari arah, namun petunjuk dan hidayah telah ada didepan mata, cuma mata kita sengaja berbuat tidak nampak. Andaikata mata hati dan mata pancaindera bersatu pasti aku akan berjumpa siapakah diri aku yang sebenarnya."

Sekadar ingin berkongsi kedukaan, kepenatan, kesedihan, kegembiraan. Inilah di panggil perasaan. Perasaan atau mood aku hari ini sangat teruja. Terutama ketika berhadapan dengan sniper tersohor dalam RC Terengganu. Teruja kerana ini pertama kali sejak tahun 2005 memegang senjata william & Smith, Rifle, Glock dan bermacam lagi. Walaupun aku bukan tandingan mereka untuk duduk sebaris dengan penembak tepat. Cukuplah sekadar memberikan tentangan. Alhamdulillah berkat kesabaran dan ketekunan aku tidak berada dikedudukan paling bawah atau paling tinggi. Yang penting semangat kesukanan dan dapat melaksanakan tanggungjawab yang diberi tanpa sebarang aduan dan teguran.

Bak kata Sir Sazali Rock;

Setakat melepaskan tringger tanpa ilmu, adalah satu perkara yang paling tidak berguna. Biarlah kita memokus (tenang) dengan penuh ilmu. Kalah atau menang adalah adat bertanding. Yang penting safety first. Shooting pun dah abis. Akupun cuba pulang ke rumah untuk berehat. Rupa-rupaya aku tidak pulang ke rumah tetapi singgah sebentar di pejabat dan lantas menukar fikiran untuk pergi ke Festival Gamelon Sedunia, di dataran Shah Bandar Kuala Terengganu.. mulai Namun aku singgah seketika sahaja kerana hujan turun tanpa belas kasihan..sejuk, nak demam rasanya..chow dulu, mata dah pedih ni..

No comments:

Post a Comment