Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Monday, July 26, 2010

Kata Hati Ku Berkata-Kata

Dalam suasana kering pantai dan panas Bukit Bidung amat terasa bahangnya. Walauapun beratapkan asbestos namun panas dan bahangnya tetap membakar. Bila ku lihat cermin, mak aiii terbakar dah muka ku..alah sikit je lebamnya. Tetiba sahaja teringat ketika zaman remaja dahulukala, andaikata boleh ku undur masa akan ku isikan zaman remaja penuh dengan aktiviti. Bukan apa bila melihat orang muda zaman sekarang, rindu juga rasanya untuk jadi muda.. Tapi mengapa eik tetiba sahaja dalam hati berkata-kata dan berperasangka pelbagai. Adakah setiap tekaan dan andaian aku itu betul adakah instinct aku benar belaka. Adakah cerita yang aku dengar itu benar? Namun benar atau tidak benar itu adalah hak orang lain. Dan jikalau benar sekalipun apa hak aku untuk berbuat demikian. Kerana setiap rahsia adalah rahsia sesesiapan tidak berhak mengetahui rahsia hati ini. Mustahil setiap orang dalam dunia ini tidak punyai rahsia, mustahil. Tidak teringin untuk menambahkan masalah, namun ia datang jua tanpa diundang tanpa dipaksa, adakah orang lain juga berperasaan begitu. Andailah aku boleh berkata didalam hati dan orang lain boleh mendengar apa yang aku ingin perkatakan, bukankah itu sesuatu yang mustahil terjadi. Jikalau ini boleh berlaku alangkah bestnya.. Jikalau kita hendak marah, suka, benci, meluat, kecil hati, ke apa ke kepada sesesorang..alangkah baik nya dengan kata gerak hati di faham dan dengar..dengan pandang gambar je atau tengok je dah boleh berkomunikasi..bukan jimat kos talian komunikasi? kalau..kalau..seribu kali kalau..

No comments:

Post a Comment