Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Wednesday, July 14, 2010

Jiwa bercelaru kembali

Entah apa yang bermain difikiran. Entah apa yang digusarkan. Rasa seperti ada sesuatu yang tak kena. Tidak tenteram, resah, jiwa kacau, panik, susah hati, cemas, serba salah dan sebagainya. Hendak diluahkan seperti tidak tahu apa yang hendak diluahkan. Perasaaan berdebar sentiasa menghantui. Sesekali merasakan tindak tanduk dan langkah tidak keruan. Bagai diri ini sedang diperhatikan atau diri ini sedang memerhatikan. Bagai diri ini yang bermasalah atau persekitaran yang bermasalah. Tekanan yang datang tidak mengundang bahaya, namun kecelaruan minda yang mengkucar kacirkan perasaan diri. Tidak pernah perasaan berdebar sedemikian rupa. Habis terkeluar segala prasangka negetif dan buruk terhadap diri sendiri. Habis terkeluar andaian dan perspektif melampau minda normal. Habis segala benak dan isi hati berterabur tidak tentu arah. Adakah ini dinamakan stress? Tetapi jika stress apa puncanya. Tetapi ini bukan masalah stress. Maybe juga perihal berkaitan dengan tidak cukup rehat ataupun perubahan budaya kerja serta persekitaran yang baru. Masih sedang mencari siapakah diri ini. Yang dikenal pasti masih sesat didalam kehidupan dan ruang lingkup tersendiri. Tiada mungkin siapa tahu, melainkan diri ku sendiri. Aku tahu.. Ada masanya aku suka bersendiri, ada masanya aku suka apa yang kalian suka, ada masanya aku suka mengelamun, ada masanya aku suka ketenangan, ada masanya aku suka sound of nature. Inilah petanda kadar motabolisme diriki tidak setabil. Why? i'm not sure about that. Maybe i need some rest and some places to hidden. Archhh..

1 comment:

  1. eyt... nape stress2 ni..hihi...be cool be good be strong...kekadang benda2 ni normal la kn.. semua org pn prnh rase mcm ni..so, juz t8 it easy..jgn sampai parah sudh la..huhu...=nasihat drp budak2..:)kihkihkih

    ReplyDelete