Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Friday, July 30, 2010

Sempat juga ke Kebun

Semakin lama berada di Negeri Terenganu, maka semakin luas perjalananan ku habis segala ceruk cuba kuredah, habis segala kampung ku masuki, habis segala kebun-kebun orang ku redah. Maklumlah musim buah-buahan masa ni. Tetapi awas nanti demam kerana banyak makan durian pulak. Kepada pengemar makan durian tu jangan lupa minum air dalam kulit durian kerana menurut petua jika kita minum air dalam kulit durian maka badan kita akan sejuk sesudah makan durian.
Sedar tak sedar sana durian sini durian. Namun begitu sempat juga aku merayau umah mak angkat kat sini. Pergi kebun beliau kat Lingai dalam kawasan Batu Rakit. Luas juga seluar hampir 3 ekar. Bukan apa rindu kat kampung halaman yang telah tinggal terbiar. Entahlah tak mungkin aku kembali kesana, lagipun dah jadi hutan agaknya. Sebetulnya aku terlalu jauh dengan kampung halaman. Kalau ada ruang terasa ingin bertapak disini memandangkan corak budayanya hampir sama dengan budaya Pahang, cuma dailek sahaja yang berbeza.
Seronok juga walaupun lawatan ke kebun buah-buahan hanya seketika memandangkan masa yang terhad. Ops terlupa pulak, bukan setakat buahan seperti durian sahaja malahan ada pokok cempedak, ciku, dokong, limau, rambutan, pulasan dan sebagainya. Namun aku puas setidak-tidaknya masih ada yang sudi menjadikan remaja purba ini sebagai anaknya. Terima kasih buat anak-anak mak, Syuhada, kak ti dan lain-lain. Semoga lain kali bolehlah kami merasa makan buah-buahan lagi. Sudahlah dapat buah di dalam kebun bawa balik pulak tu, he he.. tak pe rezeki telah dipanjangkan kepada kawan-kawan termasuk Y.Bhg Dato' pun sempat merasai hasil buah-buahan di kebun Linggai.

No comments:

Post a Comment