Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Sunday, July 18, 2010

Gembira jumpa kawan-kawan lama

Selamat pagi semua. Kekadang kegembiraan kita datang bertimpa-timpa. Awas sebelum duka nestapa menimpa diri. Bukan apa sesekali kita keluar daerah dan dapat berjumpa rakan-rakan lama itu yang membuatkan kita gembira. Gembira itu sahaja untuk isteri, suami, kekasih atau namakanlah apa sahaja. Kegembiraan ini juga ditujukan kepada rakan karib yang sekian lama tidak bertemu, masing-masing juga seringkali berpindah randah seperti ku. Masing-masing taksub dengan kisah masing-masing sehinggakan tak sedar masa makin mencemburui. Dah lewat pagi lah tu.. Tak apa, bukan selalu keluar makan tengah malam, bukan selalu tidur lewat, bukan selalu bersembang merapu-rapu.. just sekadar berkongsi pengalaman hidup.
Sahabat handai tetap diperlukan walauapapun terjadi. Sahabat handai bukan terdiri berlainan jenis. Berlainan jantina kekadang lebih akrab lebih dari suami, isteri atau kekasih. Lagipun skop perbincangan akan meluas. Jika bersama suami isteri skop akan menjadi sempit. Begitu juga dengan kekasih lagi sempit hanya menjurus mengenai hati, rindu, kasih sayang sahaja. Namun begitu untuk bersama sahabat handai ianya lebih terbuka. Lebih fleksibel tanpa had masa, tanpa mengira imbauan dan imbasan. Betul tak?

No comments:

Post a Comment