Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Saturday, August 29, 2009

Tersangat Rindu Kot

Persoalan : Mengapa bila kita teringat pada seseorang, gambaran wajah terus terbayang dikepala dan mata. Adakah orang yang kita rindui akan sebegitu juga. Orang tua-tua cakap bila kita rindu atau ingat seseorang maka depa akan rindu atau ingat kita kembali. Aku tak percaya. Telah ku telefon berulang kali tapi tak pernah berjawab. Telah kutinggalkan pesanan rengkas namun tidak berhasil. Telah jua kukirim melalui e-mail salam khabar. Semuanya senyap belaka.
Persoalan : Dahulu kita disayangi dan disanjungi. Tetapi sekarang kenapa kita boleh dilupa. Ataupun sidia telah ada pengganti yang lebih hebat dari kita. Tak pasti. jika dahulu si dia pernah berjanji dikaulah kekasih pertama dan akhir. Dikaulah yang paling best sekali. paling romantis dan hebat sekali. aku tak percaya. Telah ku imbau kenangan indah, telah ku tatap vedeo peribadi, telah berdoa siang dan malam. Namun dia tetap tak kunjung tiba.
Persoalan : Mengapa aku dibenci. Bukankah kemaafan telah diminta berulang kali, baik secara live ataupun melalui sms ataupun media. Besar sangatkah kesalahan ku sehingga dikau sanggup berdiam diri sebegini rupa. Aku cuba buat-buat lupakan dikau. Tetapi tetap masih ingat padamu. Adakah aku dibenci sebenarnya. Sedangkan dikau pernah berkata jika ada masa kita berjumpa lagi. Adakah itu bermaksud kalau. aataupun aku tidak berpeluang lagu bertemu dikau. Jawapan tak kunjung tiba.
Persoalan: Tidak ada langsung kah perasaan simpati, rindu, suka dan sebagainya. Adoh..! kejam sungguh dunia ini. Habis madu sepah dibuang. Kerana nila setitik rosak susu sebelanga. Hanya satu saat menghancurkan kasih bertahun. Jika ini balasan aku terima seadanya.
Mengapa ini terjadi, mengapa ia terjadi pada diriku. Aku terus bertanya. Sedar-sedar jam 4.30 petang. Cis..rupa-rupa ku bermimpi disiang hari. Hampir batal puasaku.

No comments:

Post a Comment