Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Monday, January 24, 2011

sekadar teringat..

Kali ini aku ingin berkongsi tentang erti keciwa. Memang apabila kita dilanda derita, maka kita akan berasa sedih yang teramat sangat. Bagi aku ada cara tersediri untuk menghilangkan keciwa. Cuba keluarkan air mata tersebut secara suci murni iaitu bukan secara dibuat-buat atau dipaksa-paksa. memanglah air mata itu terlalu mahal untuk dikeluarkan oleh yang bergelar lelaki. Aku pun semenjak dua menjak nilah baru keluar air mata. Itupun sejak meninggalkan/ditinggalkan Terengganu.

Oh ya bagi maksud keluar air mata diatas adalah untuk kes yang terlalu keciwa. Kalau setakat keciwa sikit-sikit tu just pergi buat-buat sibukan diri, bersukan, berekreasi ataupun dalam ertikata yang lain penatkan diri supaya bila malam tidur cepat. Jangan sengaja membuatkan diri susah terutama bila menyendiri. Cuba jadikan diri sibuk samada dengan memonton TV, nonton Wayang, dengar muzik atau sebagainya. Tambahkah sedikit dengan berbuat hati kering @ bercakap dengan diri sendiri aku boleh buat. Jangan sesekali menyimpan dendam ataupun terdetik dalam hati ingin membalas dendam. Redho.. walaupun pahit.

Cewah aku ni berceloteh macamlah keciwa sangat. Pernah keciwa. Keciwa dengan sikap pasangan kekadang pernah juga mengeluh. Tapi motto hidupku senang dan mudah "JIKA ORANG SUDI AKU 10 KALI SUDI, JIKA ORANG TAK SUDI MAKA AKU 10 KALI TAK SUDI" Nadanya mungkin keras dan meninggi diri, tetapi itulah cara hardcore jika tuan/puan mengalaminya. Bercakaplah dengan diri sendiri, maybe ada hikmahnya, maybe salah aku, maybe tak ada jodoh dan sebagainya bagi menyedap diri sendiri. Siapa lagi yang boleh tolong kita selain dari diri sendiri. Bangun..bangun never give up. Life must go on.

sekadar teringat "Kita dah tak boleh seperti dulu...tolonglah faham"

No comments:

Post a Comment