Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Monday, January 24, 2011

1st time mendaki Bukit Pelindung dari TC

Akhirnya aku berjaya buat pertama kalinya untuk menawan Bukit Pelindung. Apalah sangat jika hendak dibandingkan dengan Gn Kinabalu atau sebagainya. Tetapi Bukit Pelindung merupakan satu bukit yang unik kerana terus terjajar sehinggan ke laut China Selatan. Tak terlintas untuk mendaki bukit sebenarnya. Sekadar berjogging dari rumah ke pesisir pantai Telok Cempedak. Tetapi lambaiannya tetap menggamit. Semenjak aku berpindah ke Kuantan asyik bertangguh je.

Sebelum itu aku sempat berlari-lari anak menunggukan terbitnya matahari di TC. Sempat juga bergambar di batuan kiri dan kanan Teluk Chempedak. Maha Kaya Allah atas ciptaannya tersergam ribuan bentuk batu yang sangat unik dan menarik yang sentiasa menjadi kegilaan jurugambar. Sempat bertegur sapa dengan pengunjung yang turun naik ke Bukit Pelindung. Kebanyakkannya pelajar sekolah, couple dan pengemar rekreasi. Bagi orang-orang yang agak berumur mereka sekadar berlegar-legar dikaki bukit sahaja samada di sebelah kaki Bukit Pelindung ataupun kaki bukit Teluk Chempedak.

Cuaca yang redup memudahkan pendakian ku bersama 'adikku' Normala. Kesian dia, mula tapak kasut terkoyak. lepas tu, kasut kiri pulak koyak, last-last dicampakkan ke dalam tong sampah. Berkaki ayam lah jawabnya. Sakit tak? mana ada sakit, so kami pun teruskan perjalanan tanpa sebarang kecederaan.


Tengah-tengah mendaki besedup 3 4 buah basikal atas kepala, rupa-rupanya Bukit pelindung adalah laluan X-basikal cross country dan mountain bike. Berderau darah, dalam hati tertanya-tanya, mana datangnya basikal ni. Oh rupa-rupa tertulis disitu awas..laluan basikal mountain bike.

1 comment:

  1. Mana gmbr track bro...tulih sja tak perfek..Track jauh 4 jam tak try lagi...

    ReplyDelete