Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Wednesday, March 24, 2010

Selepas musibah 12 March

Termenung, termanggu. Tak cukup tidur. Banyak yang bermain di kepala.
Bagaimana dengan Amir, muda lagi dah cacat kekal, parut sana sini, muka pun dah tak hensem lagi. mana lahi nak fikir tranining all out tetapi tak dapat joint tournement. Mana lagi nak fikir tentang exam PTK.
Arch...hanya dapat berdoa dan bertawakkal. Kawan hairan apabila melihat aku tenang. Tidak! sebenarnya penuh keluh kesah didalamya. Terima kasih kepada Mak Haziq yang turut mengambil Amir dari tempat kejadian dan rumah. Terima kasih kepada Tn. Mokhtar sekeluarga antara yang tau lebih awal. Terima kasih buat semua yang mengambil berat termasuklah Lan/Maziah, terima kasih kepada Kak Long & cif Russlee yang sudi menunggu, terima kasih kepada Eddy yang mempercepatkan perjalanan, terima kasih kepada Dr. Ina dan Kamarulzaman suami isteri yang menguruskan di hospital disana. Terima kasih kepada semua yang sudi menghulurkan simpati, doa, wang ringgit dan sokongan. Tidak lupa kepada kepada semua doktor dan jururawat, Hj, Shukor, Pn Asiah & family, Datin Norliah, Pn Zailan, Pn. Siti & family, Cif Sahbani, En Salleh, En Basaroh, En. Zorro, Tn Bahari serta saya memohon maaf tidak dapat mengingati semua nama. Tetapi wajah kalian tetap dihati, semoga Allah jua yang membalas. Sekali lagi terima kasih yang tidak terhingga kepada semua yang mendoakan walaupun sekelumit. Amin.
diserta serba rengkas lebih kurang ceritanya;
Amir bersama rakannya membonceng motosikal WHT7781 selepas kembali dari gotong royong dirumah guru tuisyen telah bertembung motosikal yang ditonggang oleh askar. Selepas itu Amir telah dilanggar pula oleh sebuah motosikal kawan mereka dari belakang. Akibat dari pelanggaran tersebut Amir patah tangan kanan, patah 3 jari kaki kanan, luka dimuka dan kepala dan luka teruk ditangan kanan dan motosikal rosak teruk dibahagian tengah. Manakala rakannya Haziq patah kaki kanan dan luka teruk dikaki tangan. Manakala penunggang (rakan Amir) pecah muka, bibir dan patah gigi depan (atas). manakala askar patah tangan kanan.

No comments:

Post a Comment