Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Sunday, July 10, 2011

Mimpi kita

masih kah dikau ingat..
Aku sentiasa teringat dikau. Adakah dikau masih ingat daku? Setakat mana dikau ingat. Sejauh mana dikau perlukan aku. Adakah sekadar cuma diwaktu ceriamu. Bagaimana waktu duka ku.

masihkah dikau ingat dikala dikau kecemasan? ketika itu dikau cemas tidak tentu hala. Aku juga tersentak dikala itu. betapa bimbang dan gusarnya. Puas kutanyakan disana sini. pernah hidupku gempar seketika. Tidak ketentuan ketika mengenangkan nasib diri bersama. Akhirnya misteri itu hampir terbongkar. sesudah selesai masalah sengsara itu, dikau kembali ceria. Aku turut gembira. namun dikau semakin jauh ataupun cuba pergi jauh dari ku. Mengapa? Adakah aku tidak diperlukan lagi. Walaupun aku bukan seorang yang berharta, cuma sekadar bersederhana belaka. Mungkin itu membuatkan dikau alpa tentang diriku. Padahal aku sentiasa dekat dihati. Setiap saat, detik aku menyebut namamu. "Bila rindu kusebut namamu"

Masihkah kau ingat? pertama kali ku menyapa dirimu, lesung pipit dan riak wajahmu membuatkan aku tertarik padamu. Ya, aku cuba membayangkan wajahmu yang putih kegebuan. Sekali pandang seperti anak cina.

Masa berlalu dengan pantas, ku ingatkan dikau hilang begitu sahaja. Masihkah kau ingat, perlawaanku untuk kita lunch bersama dengan dua orang sahabatku. Ingatkan dikau tidak sudi, rupa-rupanya dikau sudi menemaniku. Gembira sangat-sangat hatiku

Masihkah dikau ingat kita mandi bersama di Hutan Lipur Sekayu. Dimana air yang dingin terasa hangatnya. Perjalanan yang jauh hanya dirasa cuma selangkah. Wajah dikau terpancar kegembiraan.

Masihkah kau ingat, panas terik kita redahi dan diselang dengan hujan lebat. Teruskan perjalanan ke pantai Marang bermain hujan ditepian pantai. lalu dikau membisikan sesuatu: boleh tak ikut abang sepanjang masa dan kemana-mana sahaja. Kita terus berhubung sehingga kini. Yang pasti aku kerap kali menghantar dikau pergi ke kelas apabila ada masa terluang. Maaf aku tidak melaksanakan impian bersama untuk membawa dikau bersiar di Kotaraya, scuba and snorkling di pulau-pulau dan sebagainya ekoran dari kesuntukan masa dan halangan tertentu.

Masihkah kau ingat dimana dikau pernah diajukan soalan ; pilih aku atau dia? Beliau menyatakan amaran jangan buat lagi. Aku terkedu dan bersedih dan hanya boleh berkata: jika tidak sudi tidak mengapalah. Ini sahaja yang mampu aku lakukan. Masihkah dikau ingat kita kerap ke tempat biasa itu. Lokasi itu sentiasa dalam ingatanku. Masihkah dikau ingat tatkala kita pergi ke dusun bersama family dikau. Sama-sama berkejaran, pabila buah durian gugur, memetik dokong, memetik rambutan, cempedak dan sebagainya.

Masihkah dikau ingat kita pergi melawat kekanda dikau dihospital malahan kita masih pergi bersama dengan adik beradik dikau. Masihkah dikau ingat kita pergi jauh ke Taman rekreasi yang jauh dari daerah kita. Masihkah dikau ingat dengan Kuala Abang? Pantai menarik ketika gerimis menyapa rambutmu.

Masihkah dikau ingat dengan cahaya yang menyinari malam dimana kita bergambar. Salah satu daripada gambar dirakam dan ku jadikan kenangan bersama. Masihkah dikau ingat kita berkaraoke bersama? Masihkah dikau ingat kita lalui detik-detik indah bersama. Berbicara tentang diri, keluarga dan tentang kita. Sama-sama menzahirkan kata-kata hikmat cinta. Pernah diungkapkan perkataan i love you, always thingking of you.

Masihkah dikau ingat dikau menangis kerana sakit yang dialami. namun disahkan dikau selamat. Masihkah dikau ingat aku sentiasa mengingati mu agar sentiasa menjaga kesihatan diri. Semoga cepat sembuh Aku masih mencari siapakah dikau yang aku maksudkan. Owh..jam sudah hampir pukul 4.00 pagi..rupanya aku masih bermimpi

No comments:

Post a Comment