Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Sunday, November 13, 2011

Defeni

Walaupun semua orang menginginkan tarikh 11.11.11 sebagai satu tarikh keramat namun tiada apa nak diperkatakan pada tarikh tersebut. Namun tarikh 12.11.11 dan 13.11.11 tetap dalam ingatan. Jangan cemas tiada apa yang berlaku, cuma ketika aku menginap di Smart Hotel, Taman Botonic, Bukit Tinggi aku mengalami satu mimpi didalam mimpi. Satu nama Defeni muncul dalam mimpiku. Siapakah Defeni? Mengapakah dia datang. Beliau menghantui mimpiku sehingga dinihari dan kesiangan. Raut wajahnya putih gabungan setiap teman yang pernah bertahkta dihatiku. Sehingga kini aku bingung! Siapakah dia? My name is Defeni..

Defeni bercakap dengan pelat-pelat Tionghua tetapi agak fasih berbahasa Inggeris. Namun begitu kelihatan agak periang. Namun emosi agak tidak stabil yang kekadang sugul sesekali memekapkan mukanya dengan kedua-dua belah tangan seraya mengalirkan air mata. Aku tak sempat bertanya. Namun begitu pandai mengeluarkan jenaka bersahaja dan kekadang tawa hilainya membuatkan hatiku terhibur.

Tapi jam 6.05 pagi ianya berakhir tetiba Defeni hilang. Sehinggalah aku tertidur seketika dan Defeni muncul lagi dalam mimpiku. Dan aku terus tertanya siapakah Defeni? Just teringat she said " it's pain, terluka, pedih"

No comments:

Post a Comment