Anda Pelawat Ke

They call me 'botak'

Kuantan, Pahang Darul Makmur, Malaysia
Seorang pendiam dan pemalu. Tidak berambut (BOTAK) dan nampak macam garang nampak serious (orang kata) kuat tidur, kuat makan malahan kuat berdengkur. Mempunyai mata yang agak tajam dan nakal. Tidak handsome dan bersaiz agak gempal (XXL) Nampak je macam ni tapi suka bersukan. Suka relax santai. Tidak begitu suka cakap banyak. Tapi maaflah, saya tidak mempunyai wang ringgit berjuta dan harta melimpah ruah.

Sunday, May 10, 2009

Apa itu 'botak'

BOTAK - Bermaksud gondol, licin, bubus, dogol, lokus, tukung, tidak berambut, tidak berdaun, dogel, togel, tidak berbulu, tidak berekor, tidak bertanduk dan tidak berbalung seperti yang dinyatakan didalam tesaurus Bahasa Melayu Dewan. Menurut kamus Inggeris-Melayu Dewan; Botak ialah bald- without hair (ref to person, head) (without feathers, fur)
Ada sesetengah pendapat mengatakan yang botak itu seksi. Apa yang pasti orang berkepala botak dikatakan seorang yang pemikir yang berjaya. Anda boleh lihat ramai pemimpin kita yang seperti ini, tanpa perlu dipertikaikan lagi. Dan bagi sesetengah masyarakat, ini merupakan satu perkara jelek apabila membicara tentang BOTAK. Apapun tanggapan orang ramai yang pasti bagi yang berkepala botak jangan rasa berkecil hati kerana setiap yang kurang 'di atas' atas diberikan kelebihan 'tang lain'

No comments:

Post a Comment